Pages Menu
TwitterFacebook

Ghidul Curricular in Terapia ABA – Nivelul avansat

Abilităţi de participare la lecţii

  1. Realizează contactul vizual în timpul conversaţiei
  2. Realizează contactul vizual în timpul instrucţiilor în grup

Terapia ABA – demonstratii copii cu autism in cursul de autism.

Mentinerea contactului vizual in conversatie.

Abilităţi de imitaţie

  1. Imită secvenţe complexe
  2. Imită joaca copiilor de aceeaşi vârstă
  3. Imită răspunsul verbal al copiilor de aceeaşi vârstă

Abilităţi de limbaj receptiv

  1. Îndeplineşte instrucţiile complexe, formate din trei comenzi
  2. Îndeplineşte comenzi complexe date de la distanţă
  3. Numeşte o persoană, un loc sau un obiect atunci când acestea sunt descrise
  4. Numeşte un obiect din care se vede numai o parte
  5. Identifică obiecte care sunt la fel
  6. Identifică obiecte care sunt diferite
  7. Identifică ce nu aparţine unui grup, în funcţie de caracteristică sau de categorie
  8. Identifică pluralul versus singular
  9. Răspunde la întrebările wh despre o scurtă povestire
  10. Răspunde la întrebările wh despre un subiect
  11. Îndeplineşte comenzile “Întreabă…” versus “Spune…”
  12. Găseşte obiectele ascunse atunci când i se dau indicii privind locaţia
  13. Discriminează situaţiile în care trebuie să pună o întrebare de cele în care trebuie să răspundă (să ofere informaţii în schimb)

Abilităţi de limbaj expresiv

  1. Răspunde “Nu ştiu” la întrebările nefamiliare
  2. Denumeşte categoria căreia îi aparţine un anumit item
  3. Denumeşte itemii dintr-o categorie
  4. Repovesteşte o poveste
  5. Descrie obiecte care nu se află la vedere, folosind atribute (caracteristici)
  6. Îşi aminteşte evenimente trecute
  7. Descrie subiecte
  8. Spune propriile poveşti
  9. Îşi exprimă confuzia şi cere lămuriri
  10. Denumeşte pronumele posesive
  11. Foloseşte timpul corect al verbelor
  12. Pune o întrebare şi repovesteşte informaţiile obţinute
  13. Ascultă o conversaţie şi răspunde la întrebări legate de acea conversaţie
  14. Îşi afirmă cunoaşterea
  15. Răspunde la întrebări avansate de cunoştinţe generale
  16. Descrie felul în care se face ceva
  17. Descrie similarităţile şi diferenţele dintre obiecte
  18. Răspunde la întrebări de tipul “Care…?”
  19. Pune întrebări atunci când îi sunt oferite informaţii vagi

Terapia ABA – demonstratii copii cu autism in cursul de autism.

Utilizarea pronumelor posesive.

Limbaj abstract

  1. Răspunde la întrebări de tipul “De ce…?”
  2. Răspunde la întrebări de tipul “Dacă…?”
  3. Completează logic propoziţiile
  4. Descrie neregulile dintr-o imagine
  5. Răspunde “da/nu” (informaţii factuale)
  6. Prevede finalul, rezultatul
  7. Priveşte dintr-o altă perspectivă
  8. Oferă explicaţii
  9. Exclude un item în funcţie de categorie/caracteristică
  10. Identifică subiectul principal dintr-o poveste sau o conversaţie

Abilităţi şcolare

  1. Defineşte oameni, locaţii şi obiecte
  2. Completează un pattern
  3. Potriveşte cuvinte scrise la obiecte şi obiectele la cuvintele scrise
  4. Citeşte cuvinte obişbuite
  5. Numeşte literele (aşa cum sunt pronunţate)
  6. Numeşte un cuvânt, începând cu primul sunet
  7. Numeşte consoanele iniţiale, mediane şi finale
  8. Citeşte literă cu literă cuvintele simple
  9. Explică înţelesul cuvintelor
  10. Identifică sinonime simple
  11. Identifică relaţiile temporale
  12. Identifică numeralele ordinale
  13. Identifică cuvintele care rimează
  14. Scrie din memorie cuvinte simple
  15. Adună numere formate dintr-o singură cifră

Abilităţi sociale

  1. Imită acţiunile unui copil de aceeaşi vârstă
  2. Îndeplineşte indicaţiile unui copil de aceeaşi vârstă
  3. Răspunde la întrebările unui (egal) copil de aceeaşi vârstă
  4. Răspunde la cuvintele prin care un egal iniţiază jocul
  5. Participă la jocuri cu egalii, jocuri care se desfăşoară la masă
  6. Iniţiază (propune verbal) jocul cu egalii
  7. Face schimb de informaţii cu egalii
  8. Comunică cu egalii în timpul jocului
  9. Cere ajutorul egalilor
  10. Oferă ajutor egalilor

Pregătirea pentru şcoală

  1. Îşi aşteaptă rândul
  2. Dă dovada unor noi răspunsuri prin observaţie
  3. Îndeplineşte comenzile date în grup
  4. Face schimb de informaţii sociale într-un grup
  5. Cântă versuri ale unor cântecele de copii în cadrul grupului
  6. Răspunde când este chemat
  7. Ridică mâna pentru a răspunde la întrebări
  8. Ascultă o poveste şi răspunde al întrebări privind acea poveste
  9. Arată şi povesteşte

Terapia ABA – demonstratii copii cu autism in cursul de autism.

Povestiri cu imagini cu propozitii sablon.

Abilităţi de auto-servire

  1. Se spală pe dinţi
  2. Îşi închide/deschide fermoarul
  3. Îşi închide/deschide nasturii
  4. Îşi închide/deschide capsele

Read previous post:
Ghidul Curricular in Terapia ABA – Nivelul intermediar

Abilităţi de participare la lecţii Susţine contactul vizual pentru 5 secunde, ca răspuns la strigarea numelui Realizează contact vizual ca...

Close