Pages Menu
TwitterFacebook

Copilul cu autism realizeaza contactul vizual

Program Terapie ABA

Copilul cu autism realizeaza contactul vizual

 Terapia ABA – demonstratii copii cu autism in cursul de autism.

Dezvoltarea contactului vizual.

• Procedura:

  1. În “Răspunsul la nume” (Response to name) –pe scaun, în faţa copilului cu autism. Spuneţi numele copilului şi realizaţi simultan prompt-ul pentru contactul vizual prin aducerea unei bucăţi mici de premiu alimentar (sau a unui obiect mic) la nivelul ochilor dumneavoastră. În clipa în care copilul realizează contactul vizual pentru 1 secundă, daţi-i imediat premiul. De-a lungul sesiunilor, spuneţi numele copilului şi amânaţi prompt-ul cu câteva secunde, pentru a vedea dacă copilul se uită fără prompt. Recompensaţi treptat răspusurile date fără prompt. De-a lungul sesiunilor de învăţare, oferiţi recompense pozitive în cazul în care copilul se uită la dumneavoastră spontan.
  2. Pentru 5 secunde – repetaţi procedura de mai sus, dar susţineţi contactul vizual 5 secunde înainte dea oferi recompensa copilului. Recompensaţi treptat răspunsurile date fără ajutor.
  3. În timpul jocului – daţi-i copilului o jucărie să se joace cu ea la masă. Staţi de cealaltă parte a mesei şi spuneţi numele copilului. Faceţi-i prompt copilului să se uite la dumneavoastră şi premiaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-urile de-a lungul sesiunilor de învăţare consecutive. Recompensaţi răspunsurile realizate cu nivelul cel mai scăzut de prompt.
  4. De la distanţă – repetaţi procedura de la punctul 3, dar staţi la o distanţă de aproape 2 metri. Spuneţi numele copilului cu autism şi faceţi-i prompt să se uite la dumneavoastră. Recompensaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-urile de-a lungul sesiunilor de învăţare consecutive. Recompensaţi răspunsurile realizate cu nivelul cel mai scăzut de prompt. În timpul sesiunilor, creşteţi distanţa dintre dumneavoastră şi copil.
  5. Ca răspuns la “Uită-te la mine” – staţi pe scaun, de cealaltă parte a mesei. Daţi comanda “Uită-te la mine”. Folosiţi aceleaşi proceduri de prompting şi recompensă ca la punctul 1.

• Materiale: recompense alimentare şi obiecte

• Condiţii esenţiale: stă pe scaun

• Sugestii privind prompting-ul: aduceţi recompensa la nivelul ochilor copilului cu autism pentru a fi urmărită cu privirea de către copil sau orientaţi uşor bărbia copilului pentru a facilita contactul vizual. Folosiţi o procedură de amânare: amânaţi propmt-ul cu 2 secunde de-a lungul încercărilor.

Comanda Răspuns

Data Data masterării

introducerii

(1-4) Numele copilului

(5) “Uită-te la mine” (1-5) Realizează contactul vizual

  1. Pentru 1 secundă
  2. Pentru 5 secunde
  3. În timpul jocului
  4. De la distanţă
  5. Ca răspuns la “Uită-te la mine”

• Sugestii utile: asiguraţi-vă că copilul se uită direct la dumneavoastră şi nu la recompensă

Read previous post:
Ghidul Curricular in Terapia ABA – Nivelul avansat

Abilităţi de participare la lecţii Realizează contactul vizual în timpul conversaţiei Realizează contactul vizual în timpul instrucţiilor în grup Terapia...

Close