Pages Menu
TwitterFacebook

Copilul cu autism identifica persoanele familiare

Program terapie ABA

Copilul cu autism identifică persoanele familiare

 

Terapia ABA – demonstratii copii cu autism.

Identificare persoane familiare.

Procedura:

1. Identificarea în imagini – plasaţi imaginea (imaginile) pe masă, în faţa copilului cu autism. Asiguraţi-vă că este atent şi daţi comanda “Arată_(numele persoanei din fotografie)”. Faceţi-i prompt să arate imaginea corectă şi recompensaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-ul treptat, de-a lungul sesiunilor de învăţare. Recompensaţi răspunsurile care sunt date cu cel mai scăzut nivel de prompt. În final, recompensaţi numai răspunsurile corecte, date fără prompt.

2. Identificarea în persoană – cu o persoană cunoscută copilului cu autism în cameră, staţi pe scaun, în faţa copilului. Asiguraţi-vă că este atent şi daţi comanda “Du-te la _(numele persoanei cunoscute)”. Faceţi-i prompt să se îndrepte către acea persoană. Recompensaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-ul treptat, de-a lungul sesiunilor de învăţare. Recompensaţi răspunsurile care sunt date cu cel mai scăzut nivel de prompt. În final, recompensaţi numai răspunsurile corecte, date fără prompt.

• Materiale: fotografii ale persoanelor familiare copilului

• Cerinţe: potriveşte fotografii identice. Îndeplineşte 10 comenzi simple şi identifică obiectele în imagini.

• Sugestii privind prompting-ul: ghidaţi-l fizic pe copilul cu autism să îndeplinească sarcina

Comanda Răspuns

1. “Arată_”.

2. “Du-te la_” 1. Arată fotografia corectă

2. Se duce către persoana cunoscută Data introducerii Data masterării

  1. mama
  2. tata
  3. sora
  4. fratele
  5. bunica
  6. bunicul
  7. terapeutul
  8. alta persoana familiara
  9. alta persoana familiara
  10. alta persoana familiara

Sugestii utile: înainte de a începe discriminarea a două imagini a persoanelor familiare, folosiţi imagini ale obiectelor ca distractori. Începeţi cu o fotografie a unei persoane şi cu două poze de obiecte. Adăugaţi treptat mai multe fotografii ale unor persoane diferite. În cazul în care copilul are probleme cu identificarea cunoscuţilor în persoană, încercaţi să folosiţi ca prompt fotografiile, prezentând fotografia în acelaşi timp cu comanda “Du-te la_.”

Read previous post:
Copilul cu autism identifica imagini (receptiv si expresiv)

Program terapie ABA   Copilul cu autism identifica imagini (receptiv si expresiv) Procedura: Identifică imaginile – plasaţi imaginile (fotografii) pe masă,...

Close