Pages Menu
TwitterFacebook

Copilul cu autism identifica obiecte (receptiv si expresiv)

Program terapie ABA

Copilul cu autism identifica  obiecte

(receptiv şi expresiv)

• Procedura:

1. Identifică obiectele – plasaţi obiectul (obiectele) pe masă în faţa copilului cu autism. Asiguraţi-vă că este atent şi daţi comanda “Dă-mi_ (numele obiectului)”. Ajutaţi-l pe copilul cu autism să vă dea obiectul şi recompensaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-ul treptat, de-a lungul sesiunilor de învăţare. Recompensaţi răspunsurile care sunt date cu cel mai scăzut nivel de prompt. În final, recompensaţi numai răspunsurile corecte, date fără prompt.

2. Numeşte obiectele – pe scaun, în faţa copilului cu autism. Asiguraţi-vă că este atent şi arătaţi-i un obiect. Spuneţi “Ce este?”. Ajutaţi-l pe copilul cu autism să numească obiectul şi recompensaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-ul treptat, de-a lungul sesiunilor de învăţare. Recompensaţi răspunsurile care sunt date cu cel mai scăzut nivel de prompt. În final, recompensaţi numai răspunsurile corecte, date fără prompt.

• Materiale: obiecte

• Cerinţe:

1. Potriveşte obiectele identice

2. Îndeplineşte 15 comenzi simple

3. Imită sunete şi cuvinte simple

• Sugestii privind promting-ul:

1. Ghidaţi-l fizic pe copil să vă înmânze obiectul

2. Modelaţi denumirea obiectului

Comanda Răspuns

1. “Dă-mi _”

2. “Ce este?” 1. Dă obiectul corect

2. Denumeşte obiectul Data introducerii Data masterării

Sugestii utile: alegeţi obiectele relevante pentru copilul cu autism. De exemplu, dacă copilul cu autism preferă anumite jucării, folosiţi-le pe acestea ca prime obiecte de introdus în program. Denumirea primelor câteva obiecte trebuie să sune diferit. În cazul în care copilul cu autism are dificultăţi în a învăţa receptiv obiectele, încercaţi să-i daţi comenzi relative la obiecte (de exemplu, “Ia şerveţelul” şi “Aruncă mingea”). Treptat, mutaţi obiectele mai aproape unul de altul şi schimbaţi comanda în “Dă-mi şerveţelul” şi “Dă-mi mingea.”

Read previous post:
Copilul cu autism identifica partile corpului (receptiv si expresiv)

Program terapie ABA Copilul cu autism identifica părţile corpului (receptiv şi expresiv) Procedura: 1. Identifică părţile corpului – pe scaun,...

Close