Pages Menu
TwitterFacebook

Copilul cu autism identifica imagini (receptiv si expresiv)

Program terapie ABA  

Copilul cu autism identifica imagini

(receptiv si expresiv)

Procedura:

  1. Identifică imaginile – plasaţi imaginile (fotografii) pe masă, în faţa copilului cu autism. Asiguraţi-vă că este atent şi daţi comanda “Arată_(numele itemului din fotografie)”. Faceţi-i prompt copilului cu autism să arate imaginea şi recompensaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-ul treptat, de-a lungul sesiunilor de învăţare. Recompensaţi răspunsurile care sunt date cu cel mai scăzut nivel de prompt. În final, recompensaţi numai răspunsurile corecte, date fără prompt.
  2. Denumeşte imaginile – pe scaun, faţă în faţă cu copilul cu autism. Asiguraţi-vă că este atent şi arătaţi-i o imagine. Spuneţi “Ce este?”. Faceţi-i prompt să denumească imaginea şi recompensaţi răspunsul copilului cu autism. Diminuaţi prompt-ul treptat, de-a lungul sesiunilor de învăţare. Recompensaţi răspunsurile care sunt date cu cel mai scăzut nivel de prompt. În final, recompensaţi numai răspunsurile corecte, date fără prompt
  • Materiale: fotografii ale obiectelor şi carduri cu iamgini ( ase vedea lista de resurse)
  • Cerinţe:
  1. Potriveşte imaginile identice
  2. Îndeplineşte 10-15 comenzi simple şi poate identifica 10-15 obiecte
  3. Denumeşte obiectele.
  • Sugestii privind prompting-ul
  1. ghidaţi-l fizic pe copil să arate imaginea
  2. modelaţi denumirea imaginii

Comanda Răspuns

Data introducerii Data masterării

  1. “Arată_”
  2. “Ce este?’ 1. Arată imaginea corectă
  3. Denumeşte imaginea

Sugestii utile: Începeţi cu fotografii ale obiectelor pe care copilul cu autism a învăţat să le identifice. Imaginile trebuie să fie distincte din punct de vedere vizual (de exemplu, imaginea unui măr trebuie să fie un măr singur şi nu un măr într-un copac). Fotografiile obiectelor care sunt relevante pentru copilul cu autism (de exemplu, imaginea patului său, a pantofilor săi) va ajuta la generalizare.

Read previous post:
Copilul cu autism identifica obiecte (receptiv si expresiv)

Program terapie ABA Copilul cu autism identifica  obiecte (receptiv şi expresiv) • Procedura: 1. Identifică obiectele – plasaţi obiectul (obiectele)...

Close